Het fundament van je magazine De plank: de basis van je magazine Een plank is een essentieel hulpmiddel bij het maken van een magazine, of het nu een bedrijfsmagazine, personeelsblad of ander periodiek betreft. Het is een totaaloverzicht van alle rubrieken en...
Het effect van een spatie Oude kaaskroketten… Geef mij maar verse! Oude kaaskroketten in de aanbieding? Hm, geef mij maar verse! Grapje natuurlijk! De spatie tussen oude en kaaskroketten geeft het koopje een onbedoelde wending. Die verwarring is er wel vaker bij...
Tips van de makers 6 redenen om te kiezen voor illustraties De verleidingskracht van fotografie is superbelangrijk in een magazine. Pakkende beelden trekken de aandacht van de lezer en verleiden hem om in de tekst te duiken. Maar soms laat een verhaal zich moeilijk...
Vertrouwd en laagdrempelig Het nut van de vaste rubriek Als op zaterdag het magazine van de Volkskrant bij mij op de deurmat ligt, blader ik eerst even naar de column van Thomas van Luyn. Dan door naar ‘Eindelijk weekend’ waarin een bekende Nederlander vertelt wat hij...
Het psychologische effect van kleur Beïnvloed de uitstraling van je bedrijf Kleuren roepen onbewust emoties en associaties op en beïnvloeden daarmee gedrag. In de marketing en communicatie wordt kennis over het psychologische effect van kleur bewust gebruikt. Rood is...
Componeren met content Breng ritme in je magazine Hoe houd je de lezer geboeid? Hoe krijgt de zorgvuldig verzamelde content de aandacht die hij verdient? Het is een cruciale centrale vraag voor alle bladenmakers. Het korte antwoord is: variatie en ritme. Afwisseling...