verbind met print
magazines
De hele dag worden we bestookt met informatie via smartphone, tablets en laptops. De stroom aan digitale informatie is overvloedig en de prikkels zijn overweldigend. Hoe lastig is het dan om als organisatie jouw doelgroep te vinden, te boeien en te binden. Hoe bereik je hen? En hoe houdt je de aandacht van de lezer vast?
Papieren magazines als cadeautje
Verrassend genoeg scoort het ‘good old’ papieren magazine daarin bijzonder goed. Het magazine is dan ook al een tijdje bezig met een ware opmars, ook onder jongeren. Uit onderzoek blijft namelijk dat lezers door een papieren magazine beduidend langer geboeid blijven en dat de informatie beter blijft hangen. Een effectieve manier dus om jouw boodschap over het voetlicht te brengen.
Wij maken magazines in alle soorten en maten. Van bedrijfsmagazines, personeelsmagazines, ledenmagazines tot relatiemagazines, speciale edities of jubileumuitgaves. Eenmalig of periodiek maar altijd onderscheidend.
%
Momentje voor jezelf
82% procent van de lezers ziet een magazine als een moment van ontspanning
Gemiddelde leestijd
Gemiddeld leest men 55 minuten per week van papier.
%
Prettige leeservaring
83% vindt lezen in een papieren magazines prettiger en minder vermoeiend dan online
De voordelen van een magazine
- Een papieren magazine valt op en krijgt meer aandacht
- Mensen lezen langer van papier dan online
- Papier is een overtuigender medium dan online
- Informatie blijft beter hangen
- Een magazine wordt door meerdere mensen gelezen
- Een magazine heeft een langere levensduur dan digitale content
- Magazines lenen zich ook voor langere verhalen
- De tastbaarheid, het bladeren en gevoel van papier verstrekt de beleving
- Ontvangers zien een magazine als een visitekaartje met inhoud
Je naamsbekendheid vergroten, je autoriteit verstevigen of loyaliteit opbouwen bij bestaande en nieuwe relaties. Wat je doel ook is, met een professioneel gemaakt bedrijfsmagazine verstevig je de reputatie van je bedrijf en blijf je top-of-mind. Een bedrijfsmagazine of corporate magazine met relevante verhalen is een sterk en effectief inhoudelijk visitekaartje waarmee je impact maakt.
Te midden van alle online informatie, nieuwsbrieven en social media is het een voortdurende strijd om de aandacht van de lezer.
Met een fraai papieren magazine val echter je op. Lezers zien een papieren magazine als een cadeautje en dat wordt gewaardeerd. Zorgvuldig geselecteerde content die is afgestemd op de interesse van de lezer en die toevoegde waarde biedt, is overtuigend en onderstreept de deskundigheid van jullie organisatie. Verpakt in een aantrekkelijk vormgegeven tijdschrift, krijgen jullie verhalen die aandacht die ze verdienen.
DOEN!
ROC Mondriaan is de grootste mbo-opleider in de regio Haaglanden met maar liefst 26 verschillende scholen, waar je zo’n 250 opleidingen kunt volgen. Om het mbo onderwijs te promoten en het veelzijdige aanbod van Mondriaan te schetsen, maakten we het corporate magazine DOEN.
Hierin komen studenten, docenten, stagebedrijven en werkgevers aan het woord. Authentieke verhalen die een inkijkje geven in de motivatie en de ambities van studenten. Enthousiast maar ook onzeker, gemotiveerd maar ook vol twijfels, ambitieus en vooral heel erg nodig. Want we zitten met z’n allen te springen om bekwame vakmensen.
De verhalen in DOEN ademen trots en gedrevenheid en geven een boost aan de reputatie van het mbo onderwijs van ROC Mondriaan.
Tips en inspiratie
De plank: de basis van je magazine
De plank helpt je de structuur en indeling van je magazine te bepalen. Door goed te plannen wordt je magazine beter!
Oude kaaskroketten…
Geef mij maar verse!
Schrijf je het met of zonder spatie? Aan de hand van voorbeelden spel je sterker.
6 redenen om te kiezen voor illustraties
Kies voor illustraties en maak je magazine nog boeiender! 6 momenten wanneer illustraties een goede keuze zijn!
Een personeelsmagazine is een krachtig middel voor het binden van medewerkers. Een personeelsblad vergroot de betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie en kweekt een gevoel van trots. Naast online middelen zoals intranet en nieuwsbrieven biedt een personeelsmagazine bij uitstek ruimte voor achtergronden, persoonlijke verhalen, meningen, ervaringen en anekdotes. Kortom, de menselijke maat. Bovendien leest het thuisfront ook gezellig mee.
Uit onderzoek blijkt dat lezers een personeelsblad waarderen en er ruimschoots de tijd voor uittrekken. Lekker op de bank met een kop koffie lezen over prestaties en belevenissen van collega’s die ze niet dagelijks spreken. Belangrijk is dat je niet alleen artikelen brengt over de koers van het bedrijf, maar juist medewerkers een stem geeft en beleidsverhalen vertaalt naar de praktijk op de werkvloer.
Weet wat er speelt
Zorg dat je weet wat er speelt in de organisatie. Stel een redactieteam samen waarbij je medewerkers uit alle delen van de organisatie betrekt. Zij kunnen ideeën en onderwerpen aandragen voor verhalen.
Maak het persoonlijk
Een magazine is een feestje voor je zintuigen om lekker in te grasduinen. Die beelden, verhalen, columns en rubrieken. Ik vind het heerlijk om me even helemaal onder te dompelen in de verhalen van anderen.
De Laatste Eer in Delft is een uitvaartcoöperatie met een lange historie. De organisatie wil echter ook tijdens het leven van de leden van betekenis zijn. Het magazine Delfts Leven is de manier om daarbij in verbinding te blijven met de leden. Met verhalen over betekenisvol leven, saamhorigheid en waardevolle tradities.
Het LangeLand ziekenhuis in Zoetermeer levert basiszorg dichtbij huis. Het patiëntenmagazine Infoland verschijnt vier keer per jaar en geeft informatie over de laatste ontwikkelingen in het zorgaanbod. Het magazine ligt onder meer in de wachtkamers van huisartspraktijken, apotheken, verpleeghuizen en andere zorgverleners.