Een magazine versterkt…

Het gevoel van verbondenheid

met je relaties

Maak kennis met het team

6 experts, 1 team

Magazines maken is een ambacht waar veel expertise bij komt kijken; de perfecte bladformule, teksten, beelden, vormgeving, structuur en een strak geleid proces. Zo’n samenspel van disciplines vraagt om een goed geolied team. Met mensen die elkaars kracht kennen, elkaar uitdagen en van mening durven verschillen om samen te komen tot het allerbeste resultaat. BLAD! bestaat uit 6 bevlogen specialisten. Dit zijn ze:

monique
monique

MONIQUE

Linnemann

Gewetensvolle eindredacteur

Monique heeft ruim 15 jaar ervaring in de journalistiek. Als correspondent voor het AD Utrechts Nieuwsblad versloeg ze het grote en kleinere nieuws in de regio. Politiek, human interest en alles daartussen. Sinds 2015 legt ze zich vanuit haar eigen bedrijf ‘monique linnemann taal & tekst’ vooral toe op eindredactie. Ze zet graag de puntjes op de i en gaat meedogenloos tekeer met haar rode pen. Foutloos en lekker leesbaar, dat is haar handelsmerk. Daarnaast helpt ze ondernemers met het schrijven van teksten voor websites, nieuwsbrieven en brochures.

Ook privé stoeit Monique graag met taal. In haar blogs deelt zij haar hersenspinsels over alledaagse kwesties, grappige voorvallen en herkenbare ergernissen. Noem het ‘typisch Monique’. Als ze iets níet kan laten, is het fotograferen. Tegenwoordig lekker makkelijk met haar smartphone. Maar ook predigitaal legde zij met veel gevoel voor compositie het gezinsleven vast in beelden. Rode draad in haar fotografie is het lijnenspel in de natuur. Bomen, palen, landschappen… beelden met orde en ritme. Deze geboren Amsterdamse kan dan ook ontzettend genieten van de buitenruimte, waar zij zomaar tegen haar onderwerpen aanloopt.

LinkedIn

hans

oostrum

Energieke beeldmaker

Hans is een verbinder: communicatief, behulpzaam en rechtdoorzee als een onvervalste Rotterdammer. Hij begon zijn loopbaan in de zorg en studeerde in de avonduren aan de Haagse kunstacademie. In 1994 zwaaide hij af als fotografisch vormgever en startte zijn eigen fotostudio. Aanvankelijk met ‘me, myself and I’ ,maar inmiddels als trotse aanvoerder van een team van acht creatieven en twee studiohonden. Als echte beelddenker vertaalt Hans een verhaal meteen naar pakkende prent die de boodschap in één oogopslag duidelijk maakt.

Hans is energiek en niet bekend met het woordje ‘nee’. Voor elke uitdaging vindt hij een oplossing, ook als dat betekent dat de planning volledig op de schop moet. Privé en werk gaan bij hem naadloos in elkaar over. Het creatieve proces stopt immers nooit en ook in zijn vrije tijd zit hij niet graag stil. Naast het werk is er gelukkig altijd wel iets te verbouwen: in de studio, in het stulpje in Frankrijk of in het huis van een van de kinderen. Klussen is namelijk zijn tweede passie. Het enige moment waarop Hans even in een lagere versnelling gaat, is tijdens het beoefenen van tai chi.

LinkedIn

“De man van praatjes en plaatjes”
hans
hans
marije
marije

Marije

Scheffer

Flexibel en doortastend

Na haar opleiding aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam, was Marije bijna 20 jaar actief in de commerciële sector als vormgever en dtp’er. Ze ontwierp en produceerde talloze communicatiemiddelen, variërend van brochures, folders, posters, nieuwsbrieven, reisgidsen, visitekaartjes en websites tot gadgets en reclameborden. Die brede ervaring en haar hands-on mentaliteit komen haar goed van pas als zelfstandig ondernemer. Vanuit haar bedrijf Pineapple Graphics bedient zij ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Marije is snel, flexibel, enthousiast en denkt graag in oplossingen. Die schudt ze meestal ook in no-time een aantal uit haar mouw. Want, aldus Marije, zo kunnen we lekker dóór!

Ook in haar vrije tijd houdt ze van snelheid. Ze loopt graag hard bij Haag Atletiek, en – weer of geen weer – spoedt zich op de fiets naar haar afspraken. Verder kan ze het niet laten om zich te bemoeien met  vormgevingsklussen voor haar scoutinggroep De Mohicanen. Marije zorgt voor overtuigende folders en nieuwsbrieven. Zo’n bezige bij moet ook af en toe tot rust komen, en dat doet ze het liefst op bourgondische wijze in een ‘fatsoenlijk’ restaurant.

LinkedIn

“Er is altijd meer dan één oplossing”

Christine

van Dijk

Consistent in vorm en kwaliteit

Wie googelt op de naam Christine van Dijk vindt van alles, maar vrijwel niets over ‘onze Christine’. Die van C10 Ontwerp. Ze heeft namelijk geen website voor haar bedrijf. En dat zegt eigenlijk al heel veel. Klanten weten haar zo ook wel te vinden want ze heeft een dijk van een reputatie en een fantastisch netwerk. Chris was art director bij Rooduijn Communicatie & Design in Den Haag voordat ze in 2014 haar eigen onderneming startte. Ze heeft maar één doel: overtuigend en verrassend communiceren. Met sterke concepten, mooie ontwerpen en een heldere realisatie. Chris heeft ruim 20 jaar ervaring met het maken van magazines. Ze is graag vanaf het begin betrokken bij nieuwe projecten en tilt concepten altijd naar een hoger plan met haar ervaring en creativiteit . Iedereen die met haar samenwerkt, waardeert haar gedrevenheid en punctualiteit. Een tikje eigenwijs en perfectionistisch is ze wel, dus wees niet verbaasd als je om half drie ’s nachts een mailtje van haar krijgt omdat ze ‘het nog maar even af wilde maken…’

Wie op zoek is naar triviale kennis, is bij Christine ook aan het goede adres. In haar schaarse vrije tijd stort zij zich vol overgave op pubquizzen en sleept regelmatig de hoofdprijs in de wacht!

LinkedIn

“Overtuigend en verrassend communiceren is mijn doel”
chris
chris
lizzy
lizzy

Lizzy

de Wilde

Vrolijke verhalenverteller

Volgens Lizzy heeft iedereen een uniek verhaal. Een verhaal dat verteld mag worden. Een verhaal dat mensen én organisaties een gezicht geeft. Verhalen die een gevoel oproepen en iets bij de lezer losmaken. Maar wat ís dat verhaal? Dat weet Lizzy als geen ander naar boven te krijgen. Het liefst in een persoonlijk interview. “Dat daagt mij uit om de juiste vragen te stellen en op tafel te krijgen waar het nou eigenlijk om gaat. Wat is de boodschap en voor wie? Ik vind het superleuk om met mensen in gesprek te gaan!” Dat doet Lizzy met vaart en humor. Ze krijgt vaak te horen dat haar manier van interviewen verhelderend werkt en energie geeft. En daar wordt zij dan weer heel blij van. Met haar kennis van (onbewuste) drijfveren, marketing, en haar creativiteit verpakt ze elke boodschap in een pakkend verhaal. Vlot geschreven, goed te onthouden.

Naast haar liefde voor taal, gaat Lizzy’s hart sneller kloppen van theater. Zang, dans, toneel, cabaret of muziek, ze is gek op podiumkunsten in het algemeen. Zelf zoekt ze daarin voortdurend nieuwe manieren om haar creativiteit te uiten. Bijvoorbeeld zingend in de Carmina Burana op het Scheveningse strand, als verteller van de Scratch Leiden Musical Highlights, als voice-over of als presentator bij uitvoeringen en evenementen.

LinkedIn

Ans

Meiborg

Veelzijdig hoofdredacteur

Ans adviseerde jarenlang management en directies over strategische communicatiekwesties. Zij werkte voor grote en kleine organisaties als KPN, ministeries, provincies, pr-bureaus en bedrijven in het mkb. In de loop van haar carrière legde ze zich steeds meer toe op het schrijven van tekst. Gewoon, omdat ze dat zo leuk vindt. Ze blijft echter een adviseur in hart en nieren. Ze verplaatst zich snel in de wereld van haar opdrachtgevers, stelt de juiste vragen en komt rap tot de kern. Ans houdt van afwisseling. Naast adviseren en schrijven, bemoeit ze zich graag met vorm en beeld. Want juíst de combinatie bepaalt of de boodschap overkomt. In haar rol als hoofdredacteur komen al die lijntjes bij elkaar. Ze staat aan de basis van het concept, formuleert en bewaakt de uitgangspunten en leidt het productieproces in goede banen.

Ans is geboren en getogen in het wonderschone Twente. Daar merk je verder niets van, behalve dat ze niet houdt van onnodige drukdoenerij. In haar vrije uren geniet ze het liefst van goed gezelschap, een prettig glas witte wijn en de rust in de natuur. Wandelend door bos en duinen of zeilend op de Zeeuwse wateren komt zij los van de dagelijkse hectiek.

LinkedIn

ans
ans