Selecteer een pagina
Helemaal

Top of mind

Met je eigen bedrijfsmagazine

Krachtige visuele story telling

Bedrijfsmagazines

Wij maken magazines. Bedrijfsmagazines. Magazines voor jouw relaties. Gave magazines van papier voor jouw personeel. Bladen die uitnodigen om in te bladeren, te kijken, te lezen. Om te lachen, te leren, te ontdekken, te overdenken en te onthouden. Bladen die iets te melden hebben. Bladen die gelezen en bewonderd willen worden met verhalen die raken en verbinden. Met een team ervaren specialisten creëren wij effectieve magazine voor bedrijven en non-profit organisaties. Van concept tot realisatie. B

On top of mind

met een je bedrijfsmagazine

De grootste goudmijn van uw bedrijf? Dat zijn uw bestaande klanten. Zij zijn namelijk al overtuigd geraakt van jouw producten of diensten. Het enige wat je hoeft te doen is ervoor zorgen dat jij onder hun aandacht blijft. Of ze nu iets nodig hebben of niet. En dat is precies wat een bedrijfsmagazine doet.

De kracht

een eigen bedrijfsmagazine
  • Een bedrijfsmagazine is gericht te verspreiden.
  • Een bedrijfsmagazine kent een lange leestijd.
  • Een bedrijfsmagazine wordt positief gewaardeerd door lezers.
  • Met een bedrijfsmagazine is jouw bedrijfsimago bij te sturen.
  • Met een bedrijfsmagazine houd je grip op jouw bedrijfsnieuws.

De voordelen van een blad

  • meer betrokken medewerkers. In de vorm van een tijdschrift trekt een bedrijfsmagazine meer aandacht dan online berichten. …
  • aantrekkelijke producten of diensten. Verpak je producten of aangeboden diensten in een bedrijfsmagazine en geef er een vriendelijke twist aan. …
  • positionering als expert.
  • Leesbaarheid: Papier leest nog altijd prettiger dan van een beeldscherm.
  • Duur: Veel mensen nemen de tijd voor het lezen van een magazine en gebruiken het als een rustmoment. Het aantal leesminuten van een papieren magazine is hoger; 23 minuten tegenover 12 minuten voor het digitale magazine.
  • Schaduwlezers: Veel gezinsleden, collega’s of bezoek lezen vaak mee. In 47 procent van de gevallen word het gedrukte magazine door meerdere mensen in een huishouden gelezen.
  • Bewaarfunctie: Een magazine lees je het vaak niet in één keer uit. Je legt het even weg en leest later weer verder. Veel mensen bewaren bladen.
  • Omvang: In gedrukte magazines kun je meer pagina’s kwijt die ook echt gelezen worden omdat de lezer er vaker in leest en het tussendoor even weg kan leggen.

Expert in de markt

Als ondernemer heeft u een enorme hoeveelheid vakkennis en ervaring die jou onderscheidt van je concurrenten. Om jezelf neer te zetten als expert en je doelgroep jou als dé autoriteit binnen jouw vak te laten beschouwen moet je opvallen. Veel van jouw concurrenten zullen zich online profileren via social media en hun kennis delen via blogs. Veel leuker is het om iets unieks te doen. Iets opvallends en vooral iets wat jou, als expert, helemaal in de schijnwerpers zet!

De kracht een eigen bedrijfsmagazine

  • Een bedrijfsmagazine is gericht te verspreiden.
  • Een bedrijfsmagazine kent een lange leestijd.
  • Een bedrijfsmagazine wordt positief gewaardeerd door lezers.
  • Met een bedrijfsmagazine is jouw bedrijfsimago bij te sturen.
  • Met een bedrijfsmagazine houd je grip op jouw bedrijfsnieuws.
bedrijfsmagazine

What’s in it for me?

Een vraag die veel mensen zich afvragen als ze ergens lid van worden of een organisatie gaan steunen; wat krijg ik ervoor terug? Het blijkt dat magazines een hoge waardering scoren op dit gebied. Zo is de Kampioen niet meer weg te denken voor leden van de ANWB, zijn er talloze goede doelen die hun donateurs warm houden met toffe magazines en zelfs voor een jongensmerk als BEAM van de Evangelische Omroep blijkt het magazine één van de beste redenen te zijn voor jongeren om lid te worden. Een goed gewaardeerd cadeau waarbij je als maker zelfs de boodschap kunt bepalen.

Hand in hand met online

Een magazine dwingt tot het ontwikkelen van content. Tegelijk is een magazine beperkt qua ruimte. De content die ontstaat, kan op een andere en heel uitgebreide manier ook een plek krijgen op je website en social pages en zo kunnen beide ‘uithangborden’ elkaar versterken. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid voor lezers om artikelen eenvoudig te delen met hun sociale netwerk en zo bij te dragen aan de marketing van de titel of het merk. Via prijsvragen, waarin lezers uitgenodigd worden om bijvoorbeeld met eigen foto’s en video’s een verhaal uit het blad te illustreren en hun netwerk te vragen op hen te stemmen, verzamel je nieuwe mailadressen. Zorg voor een goede plek om deze kostbare content online te etaleren en er ontstaat dubbel voordeel: het levert je inhoudelijke content op voor je online verschijning én met de juiste zoekwoorden kun je een hoop nieuwe bezoekers verwachten. De uitdaging is om de ‘social selling’ of ‘social awareness’ goed neer te zetten. De mogelijkheden zijn eindeloos!

*Conclusies uit onderzoek van Mediatest (marktonderzoeksbureau voor media- en communicatieonderzoek).

Een blad voor je relaties:

  • Helemaal met je eigen personal branding een magazine uit te geven
  • Al je kennis en expertise aan de wereld te tonen, maar dan niet op een beeldscherm
  • Op te vallen bij je doelgroep met tastbare en blijvende marketing
  • Te werken aan je expertstatus op jouw manier
  • Met je magazine een stroom content voor je social media te maken

Uit ervaring kan ik zeggen; dat is onwijs leuk en maakt veel ondernemers nog trotser op hun bedrijf dan ze al zijn.

Je krachtigste zichtbaarheidstool

Een eigen magazine geeft jou een platform om met veel informatie op een unieke manier onder de aandacht te komen van jouw doelgroep.